10 december 2012

Een kerstige voordeur...

Kerst is voor mij losgaan met decoraties. De kerstboom zit vol met mooie glazen ornamenten, bloemen, vlinders, lint en vooral glitter... compleet met herten en rijdend treintje onder de boom. Het mag lekker gek maar ook weer niet over de top. Zo heb ik wel wat contrasten in huis qua kerststyling. Ga ik bij het stijlen van de kerstboom en diner tafel helemaal los. Aan de deur hangt een vrij sobere kerstkrans.

Natuurlijk begint de kerstsfeer al bij de voordeur. Al een aantal keer heb ik kransen gezien waar bolletjes mos in zijn verwerkt gecombineerd met andere decoraties. Heel mooi, maar ik wil graag een krans van alleen maar bolletjes mos. Die heb ik tot nu toe niet gevonden en waarom zou ik hem niet zelf maken...

Wat heb je nodig:
- rieten krans (formaat naar wens)
- kistje mos bolletjes
- 2 zakjes krammetjes
Alles is verkrijgbaar bij een goed tuincentrum.

. Vorm een mos bolletje in je hand.
. Verwijder eventuele aarde en leg het op de krans.
. Prik een of twee krammetjes door het bolletje mos in de krans.
. Vul de krans zo helemaal rondom op.
. Als de krans is opgevuld kan je hem aan de deur hangen.
Tip: als je de krans net als bij mij voor het raam in de deur hangt. Vul dan de achterzijde van de krans met de restjes mos en zet deze vast met krammetjes.

Succes!

Stijlvolle groet,
Nienke

Geen opmerkingen :

Een reactie posten